PELĖDŽIUKŲ MOKYKLĖLĖS PROJEKTAS „EDUKACINĖ BITUTĖ“

„Pelėdžiukų mokyklėlės“ priešmokyklinukai žaisdami mokinosi naudotis edukacine bitute-robotu „Bee-bot“. Pirmiausia visi kartu pažiūrėjome filmuotą medžiagą ir sužinojome, kaip veikia bitutė. Susipažinome su specialiu kilimėliu. Užprogramavus tiksliniais krypties mygtukais, esančiais ant bitutės „Bee-Bot“, galima robotuką nukreipti judėti pirmyn, atgal, į kairę ir į dešinę, o paspaudus žalią mygtuką „GO“ robotukas pradeda savo kelionę.

Visi kartu sukūrėme kilimėlį iš grupės vaikų vardų. Smagu buvo stebėti, kaip vaikai stengėsi užprogramuoti bitutę-robotą, kad nukeliautų per kilimėlį iki jo vardo. Sugalvojo sukurti bitutei-robotui namą, kilo diskusija, o koks jis turėtų būti? Taigi namas buvo dryžuotas, kaip ir pati bitutė. Pasiskirstę komandomis vaikai pasigamino kilimėlį su skaičiais ir vėl mokėsi programavimo pagrindų, kad bitutė-robotas atlikęs veiksmus nekeliautų iki namelio. Kilo idėja, draugiškam robotukui reikia labirinto. Vieni vaikai matavo bitutės ilgį su liniuote, o kiti su popieriaus juostelėmis, sprendė kokio ilgio turi būti labirinto kelias. Vaikai sugalvojo kelis variantus ir išbandė, nes reikėjo sužinoti, kuris tinkamiausiais. Susidomėję sprendė, kiek galėtų sverti bitutė-robotas. Balansinėmis svarstyklėmis svėrė daiktus ir žymėjo diagramoje kiek ir kokių grupėje esančių daiktų reikia, kad būtų vienodas svoris. Vaikai turtino žodyną ir lavino kalbą, kai kartu sekėme pasaką „Trys paršiukai“ ir užprogramuota vaikų bitutė-robotukas juos informuodavo šviesos ir garso signalu. Piešė bitutei-robotui draugą naudodami kompiuterinę piešimo programą.

Tėveliai pradėjo domėtis, koks čia naujas žaislas atsirado grupėje? Vaikai namuose pasakojo, kaip jis veikia. Nusprendėme, kad būtų įdomu jei kiekvienas sukursime šiam žaisliukui po ketureilį. Grupės vaikų šeimos įsijungė į kūrybą ir iš sukurtų eilėraščių, gimė eilėraštukų paroda. Eilėraštukų parašytus tekstus vaikai patys laminavo, tai buvo proga išbandyti dar vieną naujovę – laminavimo aparatą. Po parodos turėsime eilėraštukų knygutę, kurią surišime specialiu rišimo aparatu. Šis draugiškas robotas, ne tik mokė programavimo pagrindų, bet ir lavino gebėjimus pažinimo, socialinėje, komunikavimo, sveikatos, meninėje kompetencijoje. Grupės projektas „Bitutė-robotas „Bee-bot“ „Pelėdžiukų mokyklėlėje“, kurio pavadinimą sugalvojo vaikai, dar augs ir tęsis toliau.

Priešmokyklinio ugdymo pedagogė Violeta Liškevičienė