STOVYKLOS „ŽAISDAMI ATRANDAME LIETUVĄ“ DIENORAŠTIS:

PIRMIEJI ĮSPŪDŽIAI

Vaikų stovykla tapo puikia proga ne tik smagiai ir turiningai praleisti laiką, bet ir gilinti žinias apie savo kraštą, puoselėti tradicijas bei lavinti kalbinius, kūrybinius ir socialinius įgūdžius.

Didelį dėmesį skyrėme tautiškumo ugdymui – vaikai dalyvavo veiklose, kurios skatino pažinti Lietuvos kultūrą, istoriją ir papročius. Per žaidimus, dainas, pasakas ir kūrybines užduotis vaikai ugdė taisyklingą kalbą, lavino vaizduotę bei drąsą reikšti savo mintis.

Stovykloje sudarytos sąlygos tobulėti visiems – ypatingas dėmesys skirtas vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių.

Pirmąją dieną pradėjome nuo susipažinimo: vaikai kūrė vardų apyrankes, mokėsi taisyklingai užrašyti savo vardą, pristatė save draugams ir kartu kūrė stovyklos šūkį. Tai buvo puiki pradžia draugiškai, kūrybiškai ir įtraukiančiai stovyklai!

TĘSIAME STOVYKLOS ĮSPŪDŽIUS

Edukacinių veiklų metu vaikai toliau lavino kalbinius ir pažintinius gebėjimus. Jie aktyviai dalyvavo artikuliacinio aparato mankštelėse, kurios padėjo taisyklingai tarti garsus ir gerinti kalbos aiškumą.

Didelio susidomėjimo sulaukė interaktyvios veiklos su bitute–robotu – vaikai mokėsi programavimo pagrindų, žaismingai ugdė loginį mąstymą ir problemų sprendimo įgūdžius. Kūrybinėse dirbtuvėse kiekvienas dalyvis kūrė savo vardų kilimėlį, tuo pačiu kartodamas raidžių rašybą ir stiprindamas savęs pažinimą.

Veiklos buvo įtraukiančios, smagios ir naudingos – vaikai mokėsi žaisdami, o tai skatino jų smalsumą, norą bendrauti ir kurti kartu.

IŠVYKOS – ĮKVĖPIMUI IR PAŽINIMUI

Stovyklos metu netrūko ir išvykų į gamtą – aplankėme Visagino mišką, kuriame ne tik grožėjomės aplinka, bet ir klausėmės įdomios sakmės apie miesto įkūrimą. Ši istorija paskatino vaikus domėtis krašto praeitimi ir kultūriniu paveldu.

Miške vaikai kūrė žodžių kompozicijas iš gamtinės medžiagos – lapų, kankorėžių, šakelių. Ši veikla skatino kūrybiškumą, turtino žodyną, ugdė estetinį suvokimą. Stebėdami gamtą ir kurdami kartu, vaikai mokėsi bendradarbiauti, dalintis idėjomis ir raiškiai reikšti mintis.

Gamta tapo ne tik mokytoja, bet ir įkvėpimo šaltiniu – išvykos padėjo sustiprinti ryšį su aplinka ir praturtino vaikų kalbinę bei emocinę patirtį.

KELIONĖ Į BIČIŲ PASAULĮ

Viena įsimintiniausių stovyklos patirčių – apsilankymas Senovinės bitininkystės muziejuje. Tai buvo puiki proga vaikams susipažinti su bičių gyvenimu – nuo avilio vidaus sandaros iki saldaus medaus atsiradimo kelio.

Vaikai apžiūrėjo senovinius bitininkystės įrankius, klausėsi įdomių pasakojimų apie bitininko darbą ir bičių reikšmę gamtai bei žmogui. Ši pažintinė išvyka lavino vaikų dėmesingumą, girdimąją atmintį bei gebėjimą atpasakoti tai, ką išgirdo ir patyrė.

Bičių pasaulis sužavėjo ne vieną – vaikai grįžo kupini įspūdžių ir naujų žinių, kurios paskatino dar labiau domėtis gamta, jos reiškiniais ir tradiciniais amatais.

PAŽINTIS SU TAUTINIU PAVELDU

Išvyka į Reškutėnų tradicinių amatų centrą atvėrė vaikams duris į gyvą tautinio paveldo pasaulį. Čia jie ne tik susipažino su senoviniais amatais, bet ir patys tapo jų dalimi – savo rankomis minkė, formavo ir kepė bandeles, pajusdami senųjų tradicijų dvasią.

Medžio dirbtuvėse vaikai sužinojo apie skirtingų rūšių medienos savybes, išbandė senovinius įrankius, o kūrybinio proceso metu pasigamino savo pakabukus. Šios veiklos lavino vaikų vaizduotę, smulkiąją motoriką, kūrybiškumą ir pasididžiavimą savo darbu.

Tautodailės pažinimas leido vaikams artimiau prisiliesti prie lietuvių kultūros šaknų – per patirtį, veiksmą ir bendrystę.

ŠVENTĖS, TRADICIJOS IR BENDRYSTĖ

Stovyklos metu neapsiribojome vien edukacinėmis veiklomis – skyrėme daug dėmesio lietuvių liaudies tradicijoms, šventėms ir bendruomeniškumui. Vaikai mokėsi šokti lietuvių liaudies ratelius, pynė vainikėlius, kūrė gėlių puokštes – visa tai padėjo geriau pažinti mūsų tautos papročius ir stiprino bendrystės jausmą.

Ypatingą dėmesį skyrėme Joninių tradicijoms – stovyklos dalyviai susipažino su šios šventės simbolika, o varduvininką pasveikino su dainomis ir linkėjimais. Šios akimirkos buvo kupinos džiaugsmo, nuoširdumo ir šilto bendravimo.

Tradicinių švenčių išgyvenimas stovykloje sustiprino vaikų kultūrinį tapatumą ir paskatino didžiuotis savo krašto papročiais.

ATRASTI KNYGŲ PASAULĮ

Stovyklos metu aplankėme ir Visagino miesto biblioteką, kur vaikai leidosi į pažintį su knygų pasauliu. Jie susipažino su bibliotekininko darbu, sužinojo, kaip knygos keliauja iki skaitytojo rankų, dalyvavo edukacinėje veikloje, skatinančioje skaitymo džiaugsmą ir domėjimąsi literatūra.

Daugeliui vaikų tai buvo pirmasis apsilankymas bibliotekoje – ši patirtis atvėrė duris į knygų „namus“, supažindino su taisyklėmis, galimybėmis ir kvietė grįžti vėl.

Bibliotekoje praleistas laikas padėjo ugdyti pagarbą knygai, lavinti vaizduotę bei kalbinę raišką. Tikimės, kad šis susitikimas taps pirmuoju žingsniu į draugystę su knygomis.

PAŽINTI SAVO MIESTĄ – PAŽINTI SAVE

Ekskursijos metu apsilankėme Visagino miesto muziejuje, kur vaikai turėjo galimybę giliau pažinti savo miesto istoriją ir kultūrinį paveldą. Per edukacinę veiklą jie žiūrėjo filmą apie miesto kūrimosi istoriją, tyrinėjo eksponatus ir dirbo su magnetinėmis kortelėmis, padedančiomis įtvirtinti žinias žaismingu būdu.

Vaikai sužinojo apie Visagino ištakas, jo plėtrą, čia gyvenančių žmonių tradicijas ir kultūrų įvairovę. Ši patirtis skatino domėjimąsi savo aplinka, ugdė pagarbą skirtingoms tautoms ir padėjo geriau suprasti miesto unikalumą.

Ši edukacinė išvyka dar labiau sustiprino vaikų ryšį su gimtuoju kraštu ir paskatino domėtis jo istorija. 

KALBOS VALANDĖLĖS – ŽODŽIŲ PASAULIO ŽAIDIMAI

Stovyklos kalbinėse valandėlėse, tokiose kaip „Kuriu pasaką“, „Laiškas draugui“, „Rask paslėptą žodį“, vaikai aktyviai lavino taisyklingą kalbą, kūrė istorijas, žaidė su žodžiais ir mokėsi išreikšti mintis aiškiai bei kūrybiškai.

Šios veiklos padėjo turtinti žodyną, stiprino atmintį ir dėmesingumą, skatino bendravimą bei bendradarbiavimą su bendraamžiais. Kiekvienas vaiko sukurtas sakinys, išsiųstas laiškas ar atrastas žodis buvo dar vienas žingsnis kalbinio augimo link.

Kalbos valandėlės tapo ne tik mokymosi, bet ir džiaugsmo šaltiniu – čia vaikai drąsiai reiškė mintis, klausėsi vieni kitų ir kartu kūrė jaukią, kalbos meile grįstą atmosferą.

STOVYKLOS AKIMIRKOS – PATIRTYS, KURIOS IŠLIEKA

Stovykla vaikams tapo ne tik turiningo laisvalaikio erdve, bet ir prasmingu pažinimo bei augimo laiku. Per visą stovyklos laikotarpį vaikai dalyvavo įvairiose edukacinėse, kultūrinėse, kūrybinėse ir kalbinėse veiklose, kurios skatino smalsumą, ugdė pagarbą savo krašto kultūrai, plėtojo bendravimo ir saviraiškos įgūdžius.

Per išvykas, kūrybinius užsiėmimus, žaidimus, pasakojimus ir tradicijų pažinimą vaikai ne tik įgijo naujų žinių, bet ir patyrė bendrystės, džiaugsmo bei atradimo jausmą. Kiekviena diena buvo kupina įspūdžių, netikėtų idėjų ir šiltų emocijų.

Džiaugiamės matydami augančius, drąsėjančius ir kalboje stiprėjančius vaikus. Tikime, kad ši stovykla paliko ryškų pėdsaką jų širdyse ir paskatino dar labiau domėtis savo kalba, kultūra bei aplinka.

Nuoširdžiai dėkojame visiems vaikams už aktyvų dalyvavimą, tėvams – už pasitikėjimą, o partneriams ir organizatoriams – už pagalbą kuriant šią ypatingą patirtį.

Iki kitų susitikimų!